Páginas

divendres, 12 d’octubre del 2012

Ruta de les Bulloses - Llacs del Carlit

Aquest pont del Pilar hem aprofitat per fer una escapada a la Catalunya Nord. Aquesta zona és maquíssima i durant la nostra breu estança, vam aprofitar per fer dos excursions.

La primera d'elles és a la zona del llac de les Bulloses. És una zona molt, molt recomanable, plena de llacs per tot arreu. Hi han diversos camins que surten des de l'estany de les Bulloses. Nosaltres vam decidir resseguir la ruta del llacs del Carlit (la variant curta).
Inicialment vam agafar com a referència la ruta explicada en aquest blog Ruta de les Bulloses- Llacs del Carlit. La ruta és molt senzilla, es poden arribar a veure 9 llacs i té una duració aproximada de 2h30min.

En el nostre cas, donat que era temporada baixa, vam poder arribar directament per la carretera fins al pàrking proper al estany de les Bulloses (en temporada alta, el cotxe s'ha de deixar abans i hi ha un servei de bussos)

Aquest seria el croquis de la excursió indicant els llacs que visitarem (veure línea marró)

Comencem l'excursió al llac de les Bulloses

El camí està força ben senyalitzat, així que només cal que anem seguint les senyals de la ruta dels estanys del Carlit

Deixem l'estany de les Bulloses i poc a poc el camí comença a anar agafant alçada.

Ens trobem el primer llac, l'Estany Viver.

I arribem al Estany de la Comausse. La vista ens deixa bocabadats. És un privilegi poder gaudir d'aquesta meravellosa vista estant pràcticament sols. Ha sigut una bona idea aprofitar un dia de festa nacional per fer una escapadeta a França. Només ens hem trobat uns poquets catalans pel camí!

Malauradament, avui hem tingut un imprevist i degut a una migranya impressionant (no sé si degut al fred o a degut al cansament després de conduir una bona kilometrada des de Barcelona), tenim que prendre'ns l'excursió amb calma, fem una bona parada en aquest llac però decidim donar mitja volta. Ens quedarà pendent tornar a repetir aquesta excursió tan maca més endavant, tot i axí, ha valgut la pena!

En el camí de baixada decidim bordejar l'Estany del Viver

És una excursió molt maca.  Us aninem a que passeu a descobrir aquesta zona.

Us deixem, tot i que incomplert, el nostre track. El camí estaba molt ben senyalitzat, de manera que només cal reseguir les marques allà on nosaltres ho vam deixar