Páginas

dissabte, 16 de febrer del 2013

Tuixent La Vansa - Mirador a la Tossa Pelada

Aquest cap de setmana ens enscapem a la Vall de Tuixent a gaudir d'un parell d'excursions amb raquetes de neu. Concretament ens anem a l'estació d'esquí nòrdic Tuixent la Vansa.
Les estacions d'esquí de fons ofereixen un entorn ideal per poder gaudir de la neu. Els més petits poden disposar d'amples rampes per poder relliscar amb el seus trineus, ofereixen una bona varietat de circuits planers per aquells que volguin practicar l'esquí de muntanya i sempre disposen d'un parell de camins molt ben senyalitzats i adaptats per a passejar amb raquetes de neu.

En principi està prohibit que els raquetistes circulin per les pistes d'esquí de fons (per no destrossar la pista i els rails) de manera que, tot i que preferiem fer una excursió més planera i senzilla,  anem a comprar els forfaits per raquetes (3,50€) i ens informem del circuits de raquetes diponibles. A l'estació de Tuixent la Vansa, disposen d'un circuit de raquetes circular molt extens. Nosaltres decidim agafar el camí de l'esquerra i apropar-nos a veure el cim de la Tossa Pelada.

Aquest és el  mapa de pistes de l'estació. Nosaltres reseguim el circuit marró que marca el camí de raquetes de neu. El camí està molt ben senyalitzat i només hem de preocupar-nos de seguir les fites de cercles groc i blau. Fem uns 5km de ruta, amb uns 250m de desnivell. Aproximadament triguem unes 2 hores de pujada  (a un ritme tranquil) i després 1 hora de baixada.

Comencem a caminar. El camí és planer i molt agradable i ens anem creuant amb diverses de les pistes d'esquí de fons.

Poc a poc ens anem endinsant en el bosc, que ens ofereix un paissatge totalment verge i desert. Fem el camí practicament sols

Finalment el bosc ens obre pas a una meravellosa explanada que ens ofereix una panoràmica inmillorable. A més a més tenim un dia esplèndid i podem gaudir una bona estona d'un solet esplèndid que ens calenta una mica i ens permet recuperar les forces

Tornem a endinsar-nos al bosc i el camí torna de nou a començar a pujar.

Al acabar el tros de pujada, tornem a gaudir d'unes vistes impressionants al cim de la Tossa Pelada. Aprofitem per fer una parada tàctica i dinar.

Un cop dinats iniciem el camí de tornada. La baixada és molt més ràpida i genys escogatoda de manera que en poc menys d'una hora arribem de nou al punt d'inici de l'excursió a  l'estació d'esquí.

Ha sigut una excursió estupenda. La recomanem moltíssim!!!

Aquí deixem el track del Wikiloc